Sivun ylälaita

Usein kysyttyä

Miten voin tehdä tilauksen?

Voit tehdä tilauksia verkkokaupassamme 24/7! Kirjaudu sisään sivun oikeasta yläkulmasta, tai uutena asiakkaana paina Rekisteröidy asiakkaaksi -nappulaa sivun yläreunassa. 

Voit myös soittaa meille tai laittaa sähköpostia, asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät täältä.

Käsittelemme tilauksia arkipäivisin klo 8-16. Tuotteiden toimitusaika on noin 2-4 arkipäivää. Tuotetietojen kohdalla on ilmoitettu, mikäli tuote on tilaustuote, jolloin toimitusaika on noin 1-2 viikkoa. Tilaustuotteet voitte tilata tilauspalvelumme kautta: order@nicice.fi

Kuinka nopeasti toimitatte tilaukseni?

Toimitamme tuotteet 2-4 arkipäivässä. Toivottu toimituspäivä varastolta tarkoittaa koska toivotte että tilaus lähtee varastolta, siihen kannattaa laskea 1-2 päivää päälle ennen kuin tuotteet ovat perillä. Varastomme sijaitsee Vantaalla, mistä voi myös halutessa noutaa. Kysy enemmän tilauspalvelumme kautta: info@nicice.fi 

Kuinka pitkä toimitusaika tilaustuotteilla on?

Kesäsesongin aikana (huhtikuu-elokuu) n. 1-2 viikkoa, talvisesongin aikana n. 2-3 viikkoa.

Voiko yksityishenkilö tilata tuotteita?

Valitettavasti emme myy lainkaan kuluttajille.

Miten voin muuttaa yhteystietojani?

Jos haluat muuttaa yhteystietojasi, laitathan sähköpostia: info@nicice.fi tai soita 0405703888 niin me autamme. 

Miksi en ole saanut tilaustani sovitussa aikataulussa?

Tilaukset käsitellään arkisin 8-16 välillä ja tilaukset lähtevät varastoltamme pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä tilauksen tekemisestä.

Ennen juhlapyhiä ja keväisin pääsiäisen ja vapun tienoilla on ruuhkaa sekä tilauskäsittelyssä että kuljetuksissa, joten viivästyksiä saattaa tulla. Suosittelemme olemaan hyvissä ajoin liikenteessä tilauksen kanssa.

Jos toimitusta ei näy 4 arkipäivän päästä kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin jäljitämme kuljetusyhtiön avulla missä tilauksesi liikkuu ja milloin se toimitetaan.

Saako nettisivujen tuotekuvia käyttää?

Tottakai! Asiakkaamme saavat vapaasti käyttää kaikkea nettisivujemme materiaaleja omassa markkinoinnissaan. Jos kaipaat lisää kuvia voit olla yhteydessä: info@nicice.fi.

Myyttekö jäätelöä?

Emme myy jäätelöä, mutta kaikenlaisia jäätelötarvikkeita ja jäätelöraaka-aineita kyllä. Esimerkiksi makuaineillamme voit maustaa pehmytjäätelömassaa. Löydät valikoimamme tästä.

Mistä saan tuoteluettelonne?

Tuotekuvastomme voit ladata täältä tai pyytää meitä lähettämään sinulle paperisen version postitse, laita meille viestiä:  info@nicice.fi.

Mistä saan hinnastonne?

Ota yhteyttä meihin puh 040 570 3888 info@nicice.fi
tai 

Carina Hoisko
carina.hoisko@nicice.fi 

/

Mariann Lundqvist
mariann.lundqvist@nicice.fi

Myyttekö jäätelövitriinejä?

Emme valitettavasti.

Miten jähmettyvä kastike toimii?

Jähmettyvä jäätelökastike on rasvapohjainen kastike joka jähmettyy kun se joutuu kosketuksiin kylmän jäätelön tai esimerkiksi kylmän lautasen kanssa. Käytä ennemmin jäätelön päällä kuin alla!

Jähmettyvä kastike on jämähtänyt pulloon. Mitä teen?

Säilytä jähmettyvä kastikkeesi huoneenlämmössä (20-24°). Ravista ennen käyttöä. Jos lämpötilavaihtelu on päässyt vaikuttamaan tuotteeseen niin että se on kovettunut tai massa on rakeinen niin laita pullo lämpimään veteen 5 minuutiksi ja ravista kunnolla. Katso että korkki on kunnolla kiinni, ettei vesi pääse pulloon.

Strösselini on haalistunut. Miksi?

Haluamme mahdollisimman pitkälle käyttää luonnollisia värejä tuotteissamme ja sen takia esim. suora auringonvalo voi aiheuttaa sen että strösselin väri haalistuu. Suosittelemme että strösselivarasto säilytetään kuivassa ja pimeässä.

Mistä löydän tuotteiden tuotetiedot?

Tuotetiedot löydät tuotteen selostuksesta. Voit pyytää tuotteiden spesifikaatioita asiakaspalvelusta tai myyntitiimiltämme, yhteystiedot löydät täältä.

Onko mahdollista tilata pikareita ja lautasliinoja omalla painatuksella?

Ilman muuta, lisätietoja löydät täältä. Ota yhteyttä niin autamme sinua! 

Mitä kauhakokoa minun kannattaa käyttää?

Tämä riippuu siitä minkäkokoisia jäätelöpalloja haluat tehdä. 1/20 ja 1/12 ovat yleisimmät koot. 

Jäätelökauhani värjäytyi tiskikoneessa. Mitä tapahtui?

Alumiiniset jäätelökauhamme eivät kestä konepesua. Pohjoismaalainen vesilaatu reagoi alumiinin kanssa ja värjää kauhat. Kauhat on siis pestävä käsin. Meillä on kuitenkin myös keraamiset kauhat, jotka kestävät konepesun.

Mitä tarkoittaa kauhan merkintä 1/24 ?

Tämän kauhan pää on kokoa 1/24 gallonaa. Olemme arvioineet minkäkokoisia jäätelöpalloja sillä saa tehtyä (grammoissa), mutta tämä saattaa vaihdella aika paljon riippuen käyttäjän tekniikasta. Kannattaa harjoitella vaa'an kanssa!

Sisältävätkö tuotteenne atsovärejä?

Ei.

Mikä on oikea jäähilejuoman sekoitussuhde?

Scoop slush jäähilejuoma sekoitetaan veteen suhteessa 1+5, eli 1 osa tiivistettä ja 5 osaa vettä. Suhde on tärkeä pitää mahdollisimman tarkkana, jottei koneeseen muodostu jäätä tai kone mene rikki. 

Suosittelemme käyttämään 10-litraista sekoituskanisteria (tuotenro 49-009). Valmiiksi sekoitettua juomaa voi säilyttää kanisterissa jääkaapissa, joka nopeuttaa jäähilejuoman muodostumista kun nesteen kaataa koneeseen.

Miten ja kuinka usein jäähilejuomakone puhdistetaan?

Slushkone pitää tyhjentää ja puhdistaa vähintään kerran viikossa.

Tee näin:

Tyhjennä kaikki säiliöt nesteestä. V-Air koneen sulatustoiminto sulattaa helposti massan jotta säiliöt saa tyhjiksi nopeasti. GT-koneeseen voit kaataa lämmintä vettä jäähilejuomamassan joukkoon jotta se sulaa nopeammin.

Sammuta kone ja ota töpseli irti seinästä.

Irrota ensin hana ja sen jälkeen säiliö, joka irtoaa kun nostat säiliötä ylöspäin sen tukijaloista. Vedä se varovasti ulospäin ja irrota lopuksi tiiviste säiliön perältä. Puhdista kaikki osat hyvin tiskaamalla ne käsitiskiaineella. 

Pesun jälkeen osat asetetaan takaisin paikoilleen. Aloita pyöreästä tiivisteestä. Älä käytä tiivisteeseen elintarvikesilikonia, mutta sen voi kastaa vedellä jotta säiliön saa helpommin paikoilleen. Käytä elintarvikesilikonia tiivisteosaan, joka on säiliön etuosassa, jotta jäähilejuomaa ei vuoda säiliöstä.

Säiliö asetetaan takaisin paikoilleen ja työnnetään pyöreää tiivistettä vasten kunnes se napsahtaa paikoilleen ja tukijalat on konetta vasten. 

Käytä vielä teollista desinfiointiainetta  säiliöissä tuhotaksesi bakteerit säiliön sisällä pakkauksen ohjeen mukaan, valuta vielä säiliö läpi vedellä ennen jäähilejuoman täyttämistä koneeseen.

Säiliöissä on vielä jäähilejuomaa kun on puhdistuksen aika, mitä teen?

Viikkopuhdistuksessa kone pitää tyhjentää kokonaan jäähilejuomasta. Yli jäänyttä jäähilejuomaa ei voi käyttää uudestaan vaan pitää heittää pois.

Jäähilejuoma säilyy tarjoilukelpoisena koko viikon kun kone on joko jäädytystilassa tai yötilassa/standby. 

Miten slushkoneen kondensaattori puhdistetaan?

Kondensaattorin puhtaudesta tulee aina huolehtia. Se tulee puhdistaa vähintään kolmen kuukauden välein jotta kone toimii optimaalisesti.

Irrota ensin kondensaattorin päällä oleva levy koneen vasemmalla puolella tai koneen alla, riippuen konetyypistä. Sitten kondensaattori imuroidaan puhtaaksi pölysuulakkeella.

Älä koske filtteriin.

Suosittelemme myös kondensaattorin puhdistamisen paineilmalla muutaman kerran vuodessa.

Missä koneen kondensaattori sijaitsee?

Kondensaattori on GT-slushkoneen vasemmalla puolella ja V-Air koneen alapuolella.

Miksi säiliön ulkopuolelle muodostuu jäätä?

Jäätä voi muodostua jos jäähilejuomassa ei ole käytetty oikeaa sekoitussuhdetta veteen. Scoop slush jäähilejuomaa sekoitetaan suhteella 1+5 eli 1 osa tiivistettä ja 5 osaa vettä.

Parhaimman sekoituksen saat kun käytät jäähilejuoman sekoittamiseen 10-litraista Nic sekoituskanisteria (tuotenro 49-009). 

Voit myös kokeilla sekoittaa jäähilejuomaa vain vähän kerralla, esimerkiksi 0,5 l tiivistettä ja 2,5 l vettä.

Jäätä voi myös muodostua jos koneen säädöt on pielessä. Ole yhteydessä meihin niin ratkaistaan asia yhdessä! 

Scoop slush -vastaava

Mariann Lundqvist
040 682 1623
mariann.lundqvist@nicice.fi

Miksi jäähilejuoma ei jäädy tietyssä säiliössä?

Kone jäädyttää massan säiliöissä eri aikaan, joidenkin säiliöiden kohdalla jäätyminen on hitaampaa. Varmista myös, että säiliön säädöt ovat optimaaliset.

Koneen magneettikela/MAGNETSPOLE voi myös olla viallinen. Sen voi vaihtaa myös itse tai olla yhteydessä meihin.

Miksi koneen säiliö vuotaa?

Jäähilejuomakonetta pitää ylläpitää ohjeiden mukaisesti parhaimman toimivuuden takaamiseksi. Koneen tiivisteosat (lukuun ottamatta rinkulaa säiliön takaosassa) pitää voidella elintarvikesilikonilla, jotta ne eivät vuoda. Voit tilata silikonia meiltä, tuotenro. 00834.

Miksi koneen tippa-alustalle valuu jäähilejuomaa?

Tarkista, että säiliöiden takaosassa sijaitseva iso pyöreä tiivisterinkula on kunnolla paikoillaan.

Muista, että tätä tiivistettä ei saa voidella elintarvikesilikonilla. Sen sijaan sen voi kostuttaa vedellä kun koneen osat asetetaan paikoilleen.

Miksi koneesta kuuluu napsahduksia?

Napsahdukset ja klikkaukset kuuluu koneen ominaisuuksiin, mikrokytkin säätää koneen kylmätasoa. 
Napsahtelua saattaa olla enemmän, kun jäähilejuomamassa on vähissä koneessa. Lisää silloin tiiviste-vesisekoitusta säiliöön. Suosittelemme, että neste peittää aina pyörivän spiraalin.

Mikä on paras paikka slushkoneelle?

Kone on jo tyhjänä mutta etenkin täytettynä hyvin painava. Sen takia on tärkeää, että kone asetetaan tukevalle, tasaiselle alustalle. 

Koneen voi hyvin sijoittaa asiakastilaan. Suosittelemme tasoa, joka on helppo puhdistaa ja joka on tarpeeksi matala lapsiasiakkaita ajatellen. 

GT-kone vaatii noin 30 cm tyhjää tilaa koneen molemmin puolin, jotta ilmanvaihto toimii saumattomasti. 

V-Air slushkoneen voi asettaa myös ahtaaseen väliin ilman ilmatilaa sivuilla, koska siinä on vertikaalinen ilmanvaihto joka toimii alhaalta ylös.

Voiko koneessa tehdä jäähilejuomaa esimerkiksi mehutiivisteestä?

Ei voi tehdä. Tiivisteen sokeripitoisuus on tärkeä olla juuri oikea jäähilejuoman muodostumisen kannalta. Muuten kone menee rikki eikä koneen takuu ole enää voimassa.

Sisältääkö Scoop jäähilejuomatiiviste atsovärejä?

Scoop slush tiivisteet eivät sisällä atsovärejä.

Miten saan vauhtia jäähilejuoman myyntiin?

Parhaimman näkyvyyden ja asiakkaiden huomion herättämiseen suosittelemme tilaamaan Scoop slush markkinointimateriaalia myyntipisteelläsi. 

Muista pitää myyntipiste siistinä. Tyhjennä tippateline ja pyyhi mahdolliset roiskeet usein. Suosittelemme myös vaihtamaan makuvalikoimaa säännöllisesti.

Mistä voin ostaa jäähilejuomakoneiden varaosia?

Meillä on myynnissä varaosia jäähilejuomakonemalleillemme. Laita viestiä Mariannille osoitteeseen mariann.lundqvist-kiviharju@nicice.fi ja kerro mistä osasta on kyse, kuvaile se mahdollisimman tarkasti, kerro missä se sijaitsee ja kuinka vanha koneesi on. Ilmoitathan myös asiakasnumerosi.

Tarvitsen apua koneen osien asentamisessa, säädöissä tai puhdistuksessa.

Slush-sivuistamme voi olla apua!
Voit myös olla yhteydessä:
mariann.lundqvist@nicice.fi
+358 40 682 1623

HALUAISIN ANTAA PALAUTETTA JA/TAI REKLAMOIDA TUOTTEEN. MITEN TOIMIN?

Otamme mielellämme vastaan asiakapalautetta! Sivulta Asiakaspalvelu löydät palaute/reklamaatiolomakkeen.